REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Art. 1. [Informacje podstawowe]

  1. Niniejszy regulamin to regulamin świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem strony internetowej: www.dodorex.pl(zwanej dalej „Stroną”).
  2. Właścicielem i podmiotem świadczącym usługi elektroniczne poprzez Stronę jest: P.H.U. DODOREX przedsiębiorca wpisany do Centralnej Informacji i Ewidencji o Działalności Gospodarczej pod firmą:P.H.U. DODOREX DARIUSZ DOBIASZ z siedzibą w Grudziądzu (86-300), ul. Magazynowa 3-7, NIP: 876-13-47-566  (zwany dalej „Usługodawcą”).
  3. Z Usługodawcą możesz skontaktować za pośrednictwem: 
  4. poczty e-mail: sekretariat@dodorex.pl 
  5. telefonicznie: 693-402-886 
  6. Niniejszy regulamin został przyjęty w dniu 15.12.2025 r. 
  7. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. 

Art. 2. [Rodzaje i zakres świadczonych usług]

  1. Strona zawiera podstawowe informacje o prowadzonej przez Usługodawcę działalności: sklepu internetowego. 
  2. Za pośrednictwem Strony Usługodawca świadczy usług płatne i bezpłatne:
  3. w ramach sklepu internetowego – sprzedaż produktów
  4. założenie konta użytkownika;
  5. subskrypcja newslettera z informacjami handlowymi (promocjami, ofertami specjalnymi); 
  6. publikacji komentarzy; 
  7. Usługi płatne są oznaczone w taki sposób, aby nie było wątpliwości, że skorzystanie z nich łączy się z obowiązkiem zapłaty.

Art. 3. [Warunki techniczne do korzystania z usług]

  1. W celu prawidłowego korzystania ze Strony powinieneś posiadać: 
  2. urządzenie (komputer PC, tablet, smartphone) z połączeniem internetowym, 
  3. przeglądarkę internetową, 
  4. pełną zdolność do czynności prawnych, w celu dokonania zakupów na Stronie, 
  5. adres poczty e-mail, w celu dokonania zakupów na Stronie lub zapisania się na newsletter.

2. Na Stronie obowiązuje zakaz publikacji treści o charakterze bezprawnym.  

Art. 4 [Sprzedaż produktów] 

  1. [Składanie zamówień]: 
  1. Skuteczne złożenie zamówienia wymaga podania danych, określonych w formularzu zamówienia. Dane powinny być prawdziwe i aktualne. 
  2. Umowa sprzedaży zostaje zawarta po podaniu przez Ciebie obowiązkowych danych, kliknięciu opcji „Kupuję i płacę”, dokonaniu zapłaty ceny (z wyłączeniem płatności za pobraniem) oraz e-mailowym potwierdzeniem złożenia zamówienia wysłanym przez Usługodawcę. 
  3. Usługodawca zrealizuje zamówienie po dokonaniu przez Ciebie zapłaty (z wyjątkiem opcji „za pobraniem”) i potwierdzeniu Twojego zamówienia. Termin na zapłatę wynosi 7 dni. 
  4. Zamówienia są realizowane w terminie od 3 do 7 dni, od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Przez realizację rozumie się skompletowanie i wysyłkę zamówienia. Jeśli zamówienie nie będzie mogło zostać zrealizowane w tym terminie, otrzymasz informację od Usługodawcy. 
  5. [Dokonywanie płatności] 
  1. Usługodawca umożliwia zapłatę: (a) za pobraniem (b) za pośrednictwem operatora płatności internetowych (c) przelewem bankowym 
  2. Płatność dokonana jest z chwilą wpływu środków na rachunek Usługodawcy lub zaksięgowania się środków przez system operatora płatności;
  3. [Dostawa/Odbiór towaru] 
  1. Usługodawca umożliwia kilka opcji dostawy towaru – wyboru należy dokonać przy składaniu zamówienia. 
  2. Koszty dostawy Usługodawca określa na stronie, tak abyś mógł się z nimi zapoznać przed złożeniem zamówienia. 
  3. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki zalecamy sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, jednak znacznie usprawnia procedurę reklamacyjną i dowodową. 
  4. [Gwarancja] Usługodawca udziela na rzecz *konsumentów gwarancji jakości w takim samym zakresie w jakim wiąże go odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. 
  5. [Pozostałe informacje]
  1. W razie wątpliwości uznaje się, że ceny podane w sklepie są cenami brutto. 
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia, jeśli w szczególności: (a) podałeś nieprawdziwie dane, uniemożliwiające dostarczenie przesyłki (b) dwukrotnie nie odebrałeś przesyłki (c) nie opłaciłeś zamówienia w terminie. 
  3. Zamówienia można składać za pośrednictwem założonego na Stronie konta użytkownika lub bez jego zakładania. 

Art. 5 [Prawa konsumenta]

  1. Postanowienia art. 5 – 7 poniżej, mają zastosowanie względem konsumentów oraz podmiotów korzystających z uprawnień konsumentów na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. 
  2. Usługodawca względem osób i podmiotów innych niż w ust. 1 powyżej, ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. 

Art. 6 [Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy]

  1. Każdej osobie, która dokonuje zakupu towarów lub usług jako konsument, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Uwaga! prawo do odstąpienia od umowy nie będzie Ci przysługiwać w przypadku usług, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za Twoją wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 
  2. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny zobowiązany jesteś do złożenia oświadczenia woli w tym względzie. Możesz skorzystać z znajdującego się na samym dole Regulaminu formularza, ale nie jest to obowiązkowe. Wystarczy jak wyślesz nam wiadomość e-mail lub odręczne pismo z podaniem danych (imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, ewentualnie numeru telefonu lub adresu e-mail), informacji o zakupionym towarze lub usłudze z oświadczeniem, iż odstępujesz od umowy. 
  3. Termin 14 dni uważa się za zachowany, jeśli przed upływem tego terminu wyślesz nam maila lub pismo.  
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą i z tego powodu my zobowiązani jesteśmy zwrócić na Twoją rzecz poniesione przez Ciebie płatności, a Ty zobowiązany jesteś do zwrotu zakupionych towarów. 
  5. Nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócimy Ci wszystkie dokonane płatności, w tym koszty przesyłki (o ile takie poniosłeś) z zastrzeżeniem, że zwracamy koszty przesyłki do wysokości najtańszej oferowanej przez nas opcji dostawy towarów. Jeżeli wybrałeś sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas, nie będziemy zobowiązani do zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów.
  6. Płatność może zostać przez nas wstrzymana do czasu otrzymania od Ciebie towarów z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu ich odesłania. Twoje płatności zwrócimy Ci przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, chyba że zażądasz, abyśmy zwrócili Ci Twoje środki w inny sposób. 
  7. Towary powinny zostać zwrócone nie później niż 14 dni, od dnia w którym odstąpiłeś od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Poniesione przez Ciebie bezpośrednie Koszty zwrotnego odesłania towarów nie zostaną przez nas zwrócone.  
  8. W przypadku odstąpienia od umowy ciąży na tobie odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych towarów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i ich funkcjonowania.

Art. 7 [Uprawnienia konsumenta w związku z brakiem zgodności z umową]

  1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w okresie przewidzianym przepisami ustawy o prawach konsumenta.
  2. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się w ciągu 12 miesięcy od dnia dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, chyba że:
    a) domniemania tego nie da się pogodzić ze specyfiką towaru, lub
    b) charakter braku zgodności wskazuje na przyczyny powstałe po stronie Konsumenta.
  3. Towary oferowane w Sklepie, w szczególności środki czystości i środki chemiczne, są produktami wrażliwymi, których właściwości mogą ulec zmianie w wyniku:
    a) niewłaściwego przechowywania (w szczególności niezgodnej temperatury, nasłonecznienia, wilgotności),
    b) użycia niezgodnego z przeznaczeniem lub instrukcją producenta,
    c) ingerencji w produkt, w tym w szczególności otwarcia opakowania, naruszenia plomby, dolewania innych substancji, rozcieńczania lub mieszania z innymi środkami.
  4. W przypadku stwierdzenia, że brak zgodności towaru z umową powstał na skutek okoliczności wskazanych w ust. 3 powyżej, odpowiedzialność Usługodawcy zostaje wyłączona.
  5. W celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji Usługodawca jest uprawniony do:
    a) żądania udostępnienia towaru do oględzin,
    b) przeprowadzenia analizy lub ekspertyzy produktu,
    c) w uzasadnionych przypadkach – dokonania weryfikacji towaru w miejscu jego użytkowania lub przechowywania, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Konsumentem.
  6. Uprawnienia Konsumenta w przypadku stwierdzenia braku zgodności towaru z umową:
    a) Konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru.
    b) Usługodawca może dokonać wymiany zamiast naprawy albo naprawy zamiast wymiany, jeżeli doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
    c) Jeżeli doprowadzenie towaru do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, Usługodawca może odmówić naprawy lub wymiany.
  7. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami ustawy o prawach konsumenta.
  8. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

Art. 8 [Postępowanie reklamacyjne]

  1. Prawo do wniesienia reklamacji przysługuje każdej osobie korzystającej ze Strony, a w szczególności osobom dokonującym zakupów na Stronie lub korzystającym z usług świadczonych poprzez Stronę. 
  2. Wszystkie reklamacje, uwagi i zastrzeżenia dotyczące Strony i świadczonych za jej pośrednictwem usług możecie kierować na adres:sekretariat@dodorex.pl
  3. W przypadku reklamacji dotyczących niezgodności z umową lub roszczeń gwarancyjnych zobowiązany jesteś podać: 
  4. dane kontaktowe – imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, 
  5. dane dotyczące umowy lub towaru (treści cyfrowej i usługi cyfrowej), tak abyśmy mogli zidentyfikować transakcję, 
  6. powód reklamacji, a w przypadku gdy powołujesz się na wady fizyczne towaru, także dokumentację fotograficzną wad, 
  7. Twoje żądania 
  8. W przypadku reklamacji dotyczących innych spraw, niż wadliwy towar/usługa zobowiązany jesteś podać: 
  9. dane kontaktowe – imię, nazwisko oraz adres e-mail, 
  10. opis powodów reklamacji,  
  11. Twoje żądania, propozycje i wnioski. 
  12. Usługodawca zobowiązuje się odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni, od dnia jej otrzymania. Odpowiedzi na reklamację Usługodawca dokonuje za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail). 
  13. Postanowienia szczególne względem konsumentów: 
  14. Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
  15. Konsument udostępnia Usługodawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Usługodawca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
  16. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  17. Usługodawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  18. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Usługodawcy. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  19. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

Art. 9 [Konto użytkownika] 

  1. Użytkownik może założyć na Stronie swoje konto. Jest to usługa darmowa. 
  2. Posiadanie aktywnego konta jest warunkiem dokonywania zakupów na Stronie. 
  3. Konto zakłada się poprzez dedykowany formularz. 
  4. Dostęp do konta następuje po podaniu przez użytkownika ustalonych przez niego: loginu oraz hasła. Hasło powinno być trzymane przez użytkownika w poufności. 
  5. Konto może zostać w każdym czasie usunięte przez samego użytkownika. 

Art. 10 [Newsletter]

  1. Usługa w postaci subskrypcji newslettera jest darmowa. Polega ona na wysyłaniu przez Usługodawcę informacji handlowych o promocjach i specjalnych ofertach Usługodawcy. Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na przesyłanie przez Usługodawcę informacji handlowych na podany przez Ciebie adres e-mail. 
  2. Zrezygnować z newslettera możesz w każdej chwili korzystając z opcji wypisania się zamieszczonej w wiadomości newsletterowej lub kontaktując się z Usługodawcą. 

Art. 11 [Komentarze]

  1. Na Stronie istnieje możliwość publikowania opinii o produktach oraz komentarzy.
  2. Weryfikacja opinii: Sprzedawca zapewnia, aby publikowane opinie pochodziły od Klientów, którzy używali danego produktu lub go nabyli. W tym celu Sprzedawca wysyła unikalny link umożliwiający wystawienie opinii wyłącznie na adres e-mail Klienta, który dokonał zakupu w Sklepie.
  3. Zakazane jest publikowanie przez Użytkowników treści o charakterze bezprawnym, wulgarnym, nawołującym do nienawiści, spamu oraz treści wprowadzających w błąd.
  4. Punkt kontaktowy DSA: W przypadku wykrycia na Stronie treści, które mogą być uznane za nielegalne lub naruszające Regulamin, każdy Użytkownik może zgłosić ten fakt drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Art. 1 Regulaminu.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderacji i usuwania treści naruszających postanowienia niniejszego Regulaminu. W przypadku decyzji o usunięciu treści lub zablokowaniu dostępu do niej, Użytkownik zostanie o tym poinformowany wraz z uzasadnieniem (o ile Sprzedawca posiada jego dane kontaktowe).
  6. Użytkownikowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji o usunięciu treści w terminie 14 dni od otrzymania uzasadnienia.

Art. 12 [Rozwiązywanie sporów] 

  1. Akceptując ten regulamin zgadzasz się, że w przypadku zaistnienia sporu spróbujemy go rozwiązać wspólnie i polubownie. Czas na przeprowadzenie negocjacji wynosił będzie 3 miesiące od dnia zgłoszenia roszczeń przeze mnie lub przez Ciebie. Jeśli w zakreślonym okresie nie znajdziemy rozwiązania na zakończenie sporu to swoje roszczenia będziemy mogli złożyć sądowi powszechnemu. 
  2. W przypadku świadczenia usług na rzecz konsumenta mającego miejsce zamieszkania w innym kraju niż Polska, umawiamy się, że sprawa zostanie rozpoznana wg prawa polskiego. Porozumienie to nie pozbawia Cię ochrony przyznanej Ci na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy i na mocy prawa. 
  3. Wyrażam zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów. Jeśli chcesz zgłosić przeciwko mnie jakąś sprawę może to zrobić elektronicznie pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

Art. 13 [Ochrona danych osobowych]

  1. Usługodawca jest administratorem danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych (RODO i inne). Informacje o zasadach przetwarzania danych przez Usługodawcę zawarte zostały w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.dodorex.pl/politykaprywatnosci

Art. 14 [Wzór formularza odstąpienia od umowy]

wzór oświadczenia:

[WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY]

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

                                                                              Adresat: ………………………………………………………

                                                                              …………………………………………………………………….

                                                                              …………………………………………………………………….

                                                                                   * tu wskazujecie swoje dane. 

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy…………………………………………………………………..…………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia zakupu:……………………………………………………………….

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

……………………………………………………………………………………………………

Adres konsumenta(-ów)

……………………………………………………………………………………………………

…………………                                                              ………………………………………………………………..

Data                                                                                     Podpis konsumenta(-ów) 

                                                                    (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)